diumenge, de gener 28, 2007

Llegir ens porta lluny






Hi ha qui parla de la crisi de la lectura. Però ahir al voltant del mercat del Ninot, vaig sentir una nena que ho desmentia radicalment. Ella caminava al costat de la seva mare i li deia: Yo ahora mismo estoy leyendo, ¡eh!. I la mare: Ah, ¿sí?. I la nena: Sí, porque dice la maestra que cuando, por ejemplo, adivino una adivinanza, estoy leyendo. I jo vaig pensar en allò que deia el Torquemada quan el Barça ens feia disfrutar tant, que deia que Deco estava llegint molt bé el partit. M'hauria agradat acabar de sentir el que deia la nena, però jo anava molt carregat i havia d'anar a fer el dinar.

En tot cas, per a aquests nens i nenes que llegeixen tant, fins i tot quan no te n'adones, els pares els podeu portar a la "Setmana Internacional del Llibre Infantil i Juvenil", que des de divendres i fins diumenge 4 de febrer es fa al CCCB.















Diu que diu que un dels llibres que més èxit està tenint a la mostra és el de l'ovella Selma, de Jutta Bauer. No m'estranya perquè l'ovella és un animal no només simpàtic, sino també solidari. I la quitxalla té nas per aquestes coses. I si no pregunteu-ho als Wallace & Gromit de A Close Shape.